DIERENARTSTRAINING

Dierenartstraining

In deze training leer je hoe je jouw hond kunt voorbereiden op een bezoek aan de dierenarts. Je leert hoe je je hond mee kunt laten werken aan handelingen die een dierenarts uitvoert. Op een positieve manier raakt je hond stapsgewijs vertrouwd met deze handelingen.

Je hond leert van tevoren welke handelingen de dierenarts zou kunnen uitvoeren, waardoor er bij een bezoek aan de dierenarts geen dwang hoeft te worden toegepast om deze handelingen uit te voeren. Je maakt het bezoek aan de dierenarts voorspelbaar voor je hond en dit leidt tot minder of geen spanning. De dierenarts kan hierdoor sneller en veilig werken.

Dierenartstraining maakt zodoende een belangrijk onderdeel uit van het opvoeden van je hond.

Inhoud en doelen

Samen met de instructeur stel je een trainingsplan op om in 6 privélessen van 45 minuten te werken aan een selectie van de onderstaande oefeningen.

Oefeningen
Dierenartstraining 1

• In bek en tanden kijken (echt achterin bek kunnen kijken)
  • Oren kijken (en met licht erin schijnen enz)
  • In ogen kijken (met lampje)
  • Tenen betasten, nagels vijlen en knippen
  • Over de hond heen hangen en fixatiehandeling toepassen
  • Op tafel en op weegschaal staan
  • Buik betasten, hart luisteren
  • Temperatuur opnemen
  • Op de zij liggen op een tafel/grote hond op vloer
  • Namaak injectie krijgen met een scherp voorwerp
  • Muilkorf/snuitje aanleren
  • Kap omdoen

Dierenartstraining 2

Wie: Voor honden vanaf 8 weken, oudere honden en asielhonden*.
    Wat: 6 praktijklessen (30 min).
    Waar: Hond op School, Veilingweg 3, 3034 KB Rotterdam.

Dierenartstraining (groep - 4p)  |  € 129,- p.p.
    Dierenartstraining (privé)  |  € 229,- p.p.

* Honden met hevige angst én honden die (angst)agressie vertonen kunnen om veiligheidsredenen alleen deelnemen na een gedragsspreekuur en goedkeuring door de gedragstherapeut bij Hond op School.

Hond op School B.V. is aangesloten bij www.dierenartstraining.nl

Interesse?
    Vul het aanvraagformulier in.