OVER ONS

Hond op school - Danielle & Dennis

Ons verhaal

Wij zijn Danielle & Dennis en zijn de oprichters en eigenaren van Hond op school.

In 2014 is het plan ontstaan om in Rotterdam een indoor hondenschool te starten. We wilden heel graag indoor werken, zodat we het gehele jaar door onze klanten een veilige en altijd werkbare omgeving kunnen bieden. Na een intensieve zoektocht naar een geschikte locatie vonden we op de veilingweg in Rotterdam een fantastische, maar wat verouderde bedrijfshal.
Het pand van ca. 600 m2, waar voorheen een geluid- en opnamestudio was gevestigd had wel een facelift nodig om aan onze eisen en wensen te voldoen. Uiteindelijk, na het slopen van de gehele binnenzijde, konden we de hondenschool gaan vormgeven zoals wij dat voor ogen hadden.

> zie video onderaan deze pagina

Onze hondenschool is van alle gemakken voorzien (pantries, toiletten, vloerverwarming, airconditioning) en bestaat uit een kantoor, twee trainingszalen en een theorielokaal & winkel (WOEFERS).

Missie & Visie

Bevorderen van hondenwelzijn.

Visie

Hond op School zet zich in om de relatie tussen hond en baas op een plezierige en positieve wijze te stimuleren. Om de onderlinge band op een goede manier op te bouwen en te onderhouden geven wij (toekomstige) hondenbezitters (meer) inzicht in het gedrag van hun hond. Samenwerking tussen hond en baas staat hierin centraal.

De focus ligt op het aanleren van gewenst gedrag om het beste uit je hond naar boven te halen. Daartoe geven wij eigenaren inzicht in het gedrag van hun hond en bieden wij opvoedkundig advies, gehoorzaamheidstraining of indien noodzakelijk gedragstherapie aan.

Werkwijze

De praktijklessen worden gegeven in een grote overdekte trainingshal. Je kunt het hele jaar door trainen en hebt geen last van slecht weer! Alle honden zijn bij ons welkom: van pup tot volwassen hond!

Bij Hond op School kun je terecht voor:

• aankoopadvies
  • puppytrainingen
  • gehoorzaamheidcursussen
  • sport & spel cursussen
  • gedragstherapie
  • privélessen
  • lezingen
  • workshops
  • verlatingsangst
  • dierenartstraining
  • .....

Alle lessen en diensten worden verzorgd door gediplomeerde instructeurs en gedragstherapeuten.

Cursusoverzicht

Schematische weergave van alle cursussen die Hond op school aanbiedt.
Wil je naar het overzicht met beschrijvingen van de cursussen en de prijzen?
❯ Klik dan hier.

Puppy Cursussen